کد خبر: 903600
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

در حالي كه شركت‌هاي توانير وآبفا، دولتي به شمار مي‌روند، مديران اين بخش‌ها نوعي گزارش مي‌دهند كه گويي يك شركت خصوصي هستند و از سر منت بهاي خدماتي چون آب و برق را ارزان با ملت حساب مي‌كنند. اين در حالي است كه ورشكستگي با توجه به اينكه هميشه از بودجه و بخش هدفمندي يارانه‌ها منابع دريافت كرده‌اند، امري قابل پذيرش نيست.
به گزارش «جوان»، در حالي كه وزارت نيرو به طور مشخص شركت آبفاي كشوري هنوز نتوانسته است برنامه مشخصي براي صيانت از منابع ملي آب ارائه كند و حتي جلوي هدرروي‌هاي 20تا 30درصدي آب را در شبكه انتقال بگيرد، يا اينكه مصرف 80درصدي آب در بخش كشاورزي را با سرمايه‌گذاري در اين حوزه كاهش دهد، مديران اين بخش‌ها پيوسته از ارزان‌فروشي آب و زياني كه به شركت دولتي آبفا وارد مي‌شود، خبر مي‌دهند.
در شرايطي معاون برنامه‌ريزي و توسعه آبفاي كشور با تأكيد بر اينكه اختلاف قيمت تمام‌شده آب با فروش آن موجب ورشكستي و زيان‌دهي شركت‌هاي آب و فاضلاب شده است كه اين شركت‌ها از بودجه عمومي و همچنين منابع حاصله از هدفمندي يارانه‌ها منفع هستند و به كار بردن واژه ورشكستگي براي اين شركت‌ها قابل تأمل است. علي‌اصغر قانع گفت: ارزان‌فروشي آب موجب ورشكستگي و زيان انباشته 66شركت‌ آب و فاضلاب شهري و روستايي شده است.
قانع ادامه داد: متوسط قيمت فروش آب به مردم در حال حاضر براي روستاها 100 تا 120تومان براي هر متر مكعب است. در حالي كه قيمت تمام‌شده در روستاها بالاي هزار و 200 تومان براي هر متر مكعب است. به گفته وي، سال به سال اختلاف قيمت تمام‌شده آب با قيمت فروش در حال افزايش است و كل پولي كه از بابت فروش آب شهري و روستايي به‌دست مي‌آيد 2هزار ميليارد تومان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار